БЕЗПЕКА ДІТЕЙ під час повітряної тривоги

                      План – дій, що робити під час повітряної тривоги

 

1.Відповідальна особа (черговий) в разі надходження сигналу про повітряну тривогу  при наявності світла вмикає  три довгих дзвінка, без наявності світла  сповіщає  ручним дзвінком працівників.

2.Вчитель миттєво сповіщає учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинення заняття.

3.Вчитель який присутній на уроці, при повітряній тривозі, робить евакуацію учнів того класу в якому проводить навчання.

4.Відповідальні особи разом з учителями мають скоординувати перебіг евакуації учнів від класу до захисної споруди (укриття).                                   

5.Класи мають бути організовані для негайного пересування двома колонами в укриття.

6.Кожен вихованець дошкільного відділення та учень молодших класів повинен мати при собі записку (в кишені або нашивку на одязі) з інформацією  (ПІП, домашня адреса, вік, ПІП батьків, контактні телефони);

7.Відповідальні за евакуацію особи повинні перебувати в заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди.  Вихованцям дошкільного відділення та молодшим класам (1 - 4 класи) необхідно надати помічників:

- дошкільне відділення ( Кулинич М.А., Вірченко В.Л., Стеценко М.А.,Тригуб Т.М.,Марюшко Л.С.)

- 1 клас ( Тущенко В.В.)

- 2 клас ( Петренко Л.В.,Нетреба В.В.,Волобуєва С.О.)

- 4 клас ( Комищук Н.А.,Лісіцина О.В.)

8.Медпрацівник повинен бути у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги.

9.Відповідальні за евакуацію особи повинні перебувати біля виходу із захисної споруди для контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.

10.Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом учителя або самостійно до захисної споруди.

11.У захисній споруді відповідальні особи повинні забезпечити, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця, відповідальний за клас повинен перевірити присутність усіх учнів.

12.Під час перебування в захисній споруді вчителі повинні провести заходи, щоби заспокоїти дітей та всіх, хто перебуває в ній.

13.Черговий працівник закладу перевіряє класи, групи, закриває (при необхідності) двері та вікна.

14.Після прибуття у визначене місце  захисної споруди перевірити наявність усіх дітей за списком та доповісти керівнику.

15. Вразі довготривалої повітряної тривоги, класний керівник повідомляє  батьків, щоб за бажанням вони забрали дітей за заздалегідь написаною заявою.

 

Алгоритм дій, що робити в укритті

1.    Завести вихованців та учнів в укриття.

2.    Перевірити  по списку всіх дітей.

3.    Запитати про стан здоров'я .

4.    Запитати у дітей хто бажає до кімнати гігієни.

5.    Черговий працівник проводе заходи ( ігри, вивчають пісні, психологічно розвантажуються).

6.    Після закінчення повітряної тривоги вчитель, який привів дітей до укриття виводить їх до навчального закладу.



Інструкція татам і мамам,

як поводитися під час повітряних тривог

у гімназії:

·        Будьте впевнені, що діти прямують до укриття, де є все необхідне для їхньої безпеки та комфортного перебування.

·        Підтримуйте атмосферу взаємоповаги: не турбуйте вчителів без нагальної потреби, адже під час повітряної тривоги вони першочергово дбають про дітей.

·        Пам’ятайте, що закінчення повітряної тривоги у гімназії синхронне з повідомленнями від держави, тож діти весь час мають перебувати в укритті.

·        Поважайте правила гімназії, відповідно до яких може бути заборонено забирати дитину до завершення повітряної тривоги заради дотримання безпеки всіх учасників освітнього процесу.

·        Якщо під час сигналу тривоги ви перебуваєте на території гімназії, дотримуйтеся загальних правил евакуації, адміністрація спрямує вас до підготовленого укриття.

·        Пам’ятайте: під час повітряної тривоги педагог не має права відпустити дитину додому на прохання батьків.

 

Як діяти в разі сигналу

тривоги на шляху до гімназії чи дому?

·        Разом із батьками обрати безпечний шлях до гімназії та у зворотному напрямку.

·        Обрати укриття, яке дитина зможе використовувати в разі сигналу повітряної тривоги.

·        Учні мають рухатися тільки обраним маршрутом. Не зупинятися та не звертати зі шляху, визначеного батьками.

·        У цей час не можна залишатися без необхідності на вулиці. Учень має якомога менше часу проводити поза стінами гімназії чи дому.

·        Якщо немає можливості під час сигналу повітряної тривоги дійти до гімназії чи дому, дитина має зайти у визначене укриття.

·        Школяр обов’язково повідомляє батьків та класного керівника про своє місцеперебування.

·        Під час сигналу тривоги учневі не можна залишатися біля входу в укриття, треба зайти в середину.

·        Дитина має знати, що по дорозі не можна торкатися невідомих або підозрілих предметів — це може бути небезпечно для життя.


Як батькам готувати щодня школярів: 

·        Поговоріть з дитиною про евакуацію у гімназії: дізнайтеся про її ставлення до цього та можливі страхи. Педагоги також проведуть бесіди, але важливо, щоб цей процес був двостороннім, а настанови, які дитина отримує від батьків та вчителів, не суперечили одна одній.

·        Поговоріть про особисту відповідальність під час евакуації. Поясніть, що вчителі обов’язково супроводжуватимуть клас, але дитині так само важливо дотримуватися правил та прямувати з усіма до укриття.

·        Необхідно пояснити дитині, що попри повітряну тривогу освітній процес триває, і не можна так просто залишати заклад освіти. Також варто нагадати дитині, що перебування поза межами укриття може загрожувати її життю та здоров’ю.

·        Подбайте про те, щоб дитина володіла важливою інформацією: знала ваші контакти, свою групу крові, чи має хронічні хвороби тощо (наприклад, це може бути нашивка на шкільній формі для дітей початкової гімназії).




 Пропонуємо алгоритм дій для вчителів у разі проведення занять і увімкнення сигналів тривоги, що розроблений на основі рекомендацій ДСНС України.

У закладах освіти мають бути створені відповідні умови та проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме:

1.     Ознайомлення з місцем розташування укриттів фонду захисних споруд цивільного захисту, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.

2.     Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції закладу.

3.     Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття.

4.     Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням місткості та розташування.

5.     Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.

Почувши сигнал оповіщення необхідно організувати переміщення учасників освітнього процесу у супроводі з вчителем або відповідальною особою, яка після завершення небезпеки та оголошення відміни сигналу організує повернення учасників освітнього процесу до запланованих заходів, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.

У випадку сигналу небезпеки:

1.     Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу. 

2.     Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.

3.     Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.

4.     Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.

5.     Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник. 

6.     Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.

7.     Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд. 

8.     У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. 

9.     Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті. 

10.                        Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами. 

11.                        Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.

 



Немає коментарів:

Дописати коментар